עיצוב חדרי טיפולים – רשימת הטיפים המלאה

טיפים לעיצוב חדרי טיפוילים

מכוני יופי וקוסמטיקה דורשים תשומת לב עיצובית. לא מדובר בעוד חלל מסחרי רגיל, אלא בחלל בעל מאפיינים המחייבים התייחסות ייחודיות.
לקוחות שמגיעים לטיפול יופי רוצים להיות סמוכים ובטוחים שהם בידיים הנכונות והמקצועיות ביותר. בנוסף, הם רוצים לייצר לעצמם חוויה מרגיעה של הפוגה מלחצים ומשגרת היום יום.
חדר הטיפולים הוא המקום שהכי משפיע על חוויית הלקוחות, והוא זה שיקבע אם הם יצאו מרוצים או לא.

למרות זאת, במקרים רבים מתחמי יופי מתמקדים בנראות של אזור הכניסה, ההמתנה והקבלה- בעוד שחדרי הטיפולים עצמם אינם נמצאים במודעות העיצובית והם זוכים להשקעה ולתשומת לב מינימליים אם בכלל. גם אם אזור דלפק הקבלה שלך מרשים, ויש בו מדפים עם תצוגת מוצרים עשירה, סידור פרחים מהמם ומכונת אספרסו זמינה – האינדיקציה האמיתית למקצועיות וליעילות של מכון היופי היא האופן בו נראים חדרי טיפולים.

אז על מה חשוב לתת דגש בעיצוב חדרי טיפולים? הנה כמה טיפים שיעזרו לכם:

1. הכנת רשימה כתובה

לפני הכל – תתחילו בהכנת רשימה כתובה המכילה את הריהוט, המכשירים, עגלת הטיפולים והחומרים שאתם רוצים שיהיו בחדר. בגלל העלויות הגבוהות של השכירויות, חדרי הטיפולים בד"כ קטנים מאוד – ויש לתכנן אותם בצורה מדוייקת.

ברגע שתחליטו איפה תהיה ממוקמת מיטת הטיפולים–תוכלו לארגן את כל שאר הדברים הנחוצים: את ארון הכיור מומלץ למקם מאחורי המיטה וכסא הטיפולים, זה יכול לחסוך זמן התנהלות , כמו כן הכי נוח וקרוב שיש משטח פנוי וריק לצד הכיור ואפשר להניח עליו דברים הנחוצים לעבודה השוטפת. (מקום לסטריליזטור\ כפפות חד פעמיות\סיר שעווה וכו').
ארון שרות ומדפים תלויים בגובה – יאפשרו מקומות נוספים לאחסון מבלי שיתבזבז מקום משטח החדר.
בכל חדר טיפולים יש למקם  ווי תלייה שישמשו את הלקוחות – אפשרות נוספת במקום תלייה היא להניח שרפרף קטן ועליו קופסא מעוצבת המיועדת לחפצים.

2. בחירת ריהוט

בחירת ריהוט – לבחור בקפידה את מיטת הטיפולים ואת כסא הטיפולים לפני הקנייה.  יש מגוון גדול של אפשרויות בשוק,  וודאו שהציוד שרכשתם מותאם להרגלי העבודה שלכם – זאת על מנת שלא יווצרו עומסים מיותרים על אזור הגב והצוואר שלכם, וכדי שעבודת הטיפולים תתבצע בנוחות מקסימלית:  לדוגמא מיטה עם  גובה מתכוונן, עם משענת ראש נשלפת, משענת כף רגל ומשענת ראש מתכווננת , שליטה חשמלית…מומלץ למקם את עגלת השירות ואת כל החומרים הקבועים בצורה כזו שהכל נגיש במרחק של שליחת יד.
ריהוט רב תכליתי לחללים קטנים  – לחלל קטן תתאים מיטה צרה ולא מאסיבית, ולעיתים בחדרים קטנים במיוחד יש לשקול שהריהוט יהיה רב תכליתי – לדוגמא מיטת טיפולים שמתקפלת לכסא ומשמשת לטיפולי גבות, או לטיפול פדיקור.
המלצה  נוספת לחדרים קטנים להשתמש במחיצה או דלת הזזה שתפריד בין החללים במקום קיר גבס. כך יתאפשר להשתמש בחדר גם עבור טיפול זוגי.

3. חשמל

לדאוג מראש ולמקם הרבה נקודות חשמל בחדר – לפחות 3 נקודות על שלושה קירות סמוכים. זה נראה לא  מקצועי  כשיש הרבה כבלים ומאריכי חשמל לאורך הקירות,   וגם פדיחה לנסות  להשתמש במכשור מול לקוחות  ולגלות שהוא לא מגיע לשקע.

4. ריצוף

רצפת קרמיקה או פורצלן לא נראית יוקרתית ומעניקה לחדר מראה קר ולא נעים. כמו כן, אם גוון הריצוף הוא בהיר או כהה מדיי – ניתן לראות עליו לכלוך בקלות. חיפוי בשטיח הוא כמובן אפילו לא אופציה בחדרים סטריליים!

חיפוי בפרקט היא האופציה המועדפת עליי. לעתים קרובות.

5. תקרה

יש לקחת בחשבון שהלקוחה תסתכל על התקרה במשך רוב הטיפול, ולכן אם קיימת שם תקרה אקוסטית עם אריחים מכוערים, אהיל מיושן מאובק וקורי עכביש הלקוחות לא ירגישו שהם נמצאים בסביבה מקצועית, בטוחה ונקייה.

6. תאורה

מעבר לעובדה שטיפולי הקוסמטיקה הם עניין נחוץ, מדעי ובהרבה מקרים רפואי,  יש לזכור שעבור הלקוחות זהו גם זמן רגיעה והתרחקות מלחצי היומיום.
חשוב לבחור  גופי תאורה נעימים ויפים שלא יסנוורו את המטופלים. יש לבחור גוון אור נכון – שהוא לא צהוב מדיי ולא לבן מדיי.
אני אוהבת גופי תאורה שניתנים לדימור – עם שליטה וכוונון לעוצמת האור והאווירה הרצויה. תאורה נסתרת בתקרה ובקירות מייצרת אף היא אוירה מסתורית ומרגיעה.

7. אוורור

רצוי שיהיה לפחות חלון אחד בכל חדר טיפולים,  על מנת לאפשר  סירקולציה של אוויר צח לחדר. במידה וזה לא מתאפשר,  ניתן להתקין  וונטה איכותית שתשאב החוצה את הריחות.