מספרת "מגונדרות" גבעתיים – ביקור באגדה אורבנית

liora1-28
Untitled-2
liora-38

המספרה בגודל של 40 מ"ר, ממוקמת בגבעת רמב"ם בגבעתיים.

קהל הלקוחות – מגוון, ובעיקר נערות צעירות בגילאי תיכון.

האתגר התכנוני בפרויקט זה היה תכנון המיזוג וההנמכות של התקרה.

בעבר המקום שימש לשתי חנויות נפרדות, ו ובמהלך השיפוץ נחשפו קורות לאורכה ולרוחבה של התקרה – הקורות הקיימות לא אפשרו לאנשי המיזוג להעביר את הצנרת בקו אחיד ולכן ריכזנו את יציאות המיזוג במרכז החלל מעל דלפק הקבלה, כך שההנמכה תראה כמו חלק אינטגרלי מעיצוב המקום.

במהלך השיפוץ נתגלה גם חלון גדול שהסתתר במהלך השנים, ואותו החלטתי לחשוף ולחדש ליד פינת ההמתנה, וכך נפתח כיוון אוויר נוסף במספרה.

בבחירת הקונספט העיצובי של המקום רציתי מצד אחד לשדר קלילות ויופי, רעננות ושובבות ומצד שני, לשמור על אלמנטים קלאסיים ומודרניים שיישארו עדכניים לפחות ל-10 השנים הקרובות, ובנוסף ישתלבו עם הסגנון המוכתב במיתוג של המקום – דמות פרופיל אשה בשחור ולבן.

העמדות שתוכננו במיוחד לפרויקט זה עשויות ברזל צבוע שחור, מזכירות בצורתן מראות איפור שנלקחו מהאגדות, עמדות הברזל על הדלפק הארוך נראות כמו לוכדי פרפרים התלויים מהתקרה (משמשות לעמדות החלקת שיער), דלפק הקבלה במרכז מזכיר תיבת אוצרות מנצנצת שנספתה מהים, ורצפת הפישבון שמזכירה גם היא קצת סיפון של ספינה – מוסיפה יוקרה ועומק לחלל.

האלמנט המרכזי בחלל הוא ציור קיר שתוכנן וצויר במיוחד עבור המספרה על ידי הציירת איילת פרידמן. דמות של בחורה יפה ומסתורית, מסקרנת ומגונדרת, שגורמת למתבונן בה לתהות על זהותה. ונראה כי ה"לוגו" של מספרת ה"מגונדרות" קם לתחייה.