מתכננים לעצב מחדש מספרה? כמה שאלות חשובות להתחיל מהן..

Boutique-Hair-Salon-Design-Stylist-Stations

ליאורה פרידמן–  מעצבת פנים מומחית בעיצוב מספרות ומכוני יופי

 

מראה בית העסק שלך הוא כרטיס הביקור שאיתו אתה מציג את אופייך, סגנונך ואמונותיך.המטרות העיקריות שצריכות להנחות אותך בעיצוב המספרה הן אלה:

  • להביא לידי ביטוי במספרה את מי שאתה, ייחודך, סגנונך האישי.
  • למקסם את החלל הקיים.
  • לתפעל אתהמקום בצורה הפרקטית והנוחה ביותר לעבודה.
  • להעניק לחלל מראה נכון, מעוצב ומעודכן, שיעמוד במבחן הזמן.

ואת כל זה לעשות בתקציב העומד לרשותך, מבלי לחרוג ממנו.

אז לפני שמתחילים בתכנון מספרה שתשיג את המטרות הללו, כדאי להתעכב על הנקודות המקדמיות הבאות:

  1. מהם מקורות ההשראה שלי?

כדאי שתשאלו את עצמכם לאילו מספרות אתם מתחברים? מה הסגנון והטעם האישי שלכם? זאת כדי שמעצבת הפנים שתבחרו תדע לשקף את מי שאתם בעיצוב המספרה.

כמובן שסגנונכם האישי יצטרך להתחבר לקהל היעד שלכם. מעצבת פנים מנוסה תדע לעשות את החיבורים הנכונים בין הדברים.

 

  1. מהן התשתיות המתאימות?

עיצוב טוב למספרה מתחיל בתשתיות מתאימות. לכן, לפני שמתחילים לעצב מספרה בידקו את ארון החשמל. שימוש במכשירי חשמל רבים בו זמנית, המאפיין את אופי העבודה במספרה, מצריך הספק חשמל גדול יותר. על כן אני ממליצה לבחון עם חשמלאי מוסמך האם כח החשמל הקיים בארון מספק ועונה על הצרכים שלכם. חשוב לתת את הדעת גם על נושא חימום המים במספרה – שאלו את עצמכם ובידקו היטב מהי השיטה שהכי מתאימה ומשתלמת עבורכם.בנוסף, יש לבחון את נושאמיזוג ואוורור המספרה  – ברוב המספרות שאנו מבקרים, אנו מקבלים משב של ריחות חזקים ולא נעימים כתוצאה מהחלקות שיער, צבעי שיער ותכשירים כימיים וטיפולי ציפורניים. לכן, מומלץ להתייעץ עם יועץ מיזוג מומחה כדי להבטיח וונטילציה מתאימה בחלל המספרה, שתשאב החוצה את הריחות הרעים, ותכניס פנימה אוויר צלול.

3. מה יהיה מספר עמדותהעבודה שבמספרה?
אחד האתגרים הגדולים העומדים בפניי כשאני מתכננת מספרה חדשה הוא נושא מספר עמדות העבודה. מצד אחד, כדאי שיהיו כמה שיותר עמדות עבודה בחלל, על מנת שתהיה תמיד אופציה למקסם רווחים ולהעניק שירותלכמה שיותר לקוחות במקביל. מצד שני, חשוב כמובן שלא ליצור תחושת צפיפות מוגזמת, לאפשר מרחב ליחס אישי לכל לקוח ונוחות מרבית לעובדי המספרה.
מניסיוני, המרחק המינימלי בין עמדות עבודה הוא 120 ס"מ, והאידיאלי 140 ס"מ.אם מתאפשר, עדיף למקם את העמדה הראשונה כמטר אחד מהחלון/ויטרינה.גובה העמדה צריך להיות עד 82 ס"מ מהרצפה, על מנת שהלקוח יוכל להביט על עצמו ללא מאמץ. אם כך – חשבו: כמה עמדות עבודה תרצו?

  1. האם רק שינוי עיצוב או שינוי תדמיתי רחב יותר?

עיצוב שיער ויופי זהו עסק שבמרכזודגש על אסתטיקה וניראות. הלוגו, הצבעים, הצורות והשפה הגראפית שבה תשתמש/י עבור המספרה שלך, הם חלק משלים ובלתי נפרד מעיצוב הפנים. בהזדמנות זו של חידוש בית העסק, כדאי שתשאלו את עצמכם האם כדאי להשקיע באתר אינטרנט ובלוגו חדש שיתרמו לבניה ולחיזוק המותג האישי שלכם.