כיצד מעצבים מספרה? 10 טיפים שיכולים לעזור

beauty-salon-img7

ליאורה פרידמן–  מעצבת פנים מומחית בעיצוב מספרות ומכוני יופי

 

אחד החלקים הכי המרגשים בהשקת מספרה חדשה הוא עיצוב הפנים והחוץ שלה. עסקי השיער עוסקים בחזות – במראה ובהותרת רושם. על ידי עיצוב נכון למספרה תוכל לא רק לקבוע מי יהיה קהל הלקוחות שלך, אלא גם את גובההתשלום עבור שירותיך.

להלן מספר טיפים שיעזרו לך בעיצוב המספרה:

1.בחירתקונספטהכולל ערכת צבעיםשמתאימה לקהל היעד שלך
אם זה סלון לנשים, בחר בערכת צבעים תוססת,רכה ונשית, ולמספרות גברים או משפחה – בערכת צבעים ניטראלית, אך אטרקטיבית.

2.פרוגרמה

חשוב להחליט כמה עמדות ספר כדאי ונכון לתכנן במספרה. ככלל, מומלץ להקצות לפחות 1.5 מטרים רבועים של שטח לכל עמדה, במיוחד אם אתם מתכננים להשכיר אותם לספרים.

3.תאורה

בין המראות מומלץ להתקין תאורה בגוון לבן חם על מנת ליצור מול המראה גוון עור פנים רך ונעים (מומלץ להתייעץ עם מעצב פנים מומחה בתחום המספרות אשר בקיא בנושא עיצוב תאורה למספרות).

 

4.כסאות לקוחות ועמדות העבודה

חשוב מאוד שכסאות הלקוחות ועמדות העבודהיתוכננו באופן שיותאם עבור הצרכים הספציפיים שלך וסגנון העבודה אליו אתה מורגל. בנוסף, בחר בסגנון שמתאים לערכת הצבעים שבחרת, ווודא כי הציוד שרכשת עמיד למקומות רטובים.

 

  1. דלפק הקבלה

את שולחנה של פקידת הקבלה יש לתכנן בקפידה. מומלץ שהוא יתוכנן באופן שיותיר מקום להצגת מוצרים לשיער (על מנת להגדיל את הרווחים ממכירות מוצרים) וכמו כן מומלץ לייחד ארון לתיקי הלקוחות על מנת למנוע גניבות ולשמור על סדר במספרה.

  1. אזור ההמתנה

באזור ההמתנה שלך הנח ספה ו/או כסאות, שים לידם אביזרים שונים כגון: דוכן תכשיטים, מוצרי שיער, מגזינים, מתקן מים קרים וכוסות, טלויזיה, ועמדה לתה וקפה. יש לזכור שלקוחות המגיעים למספרה כיום מצפים לקבל בתמורה חוויה ותחושת שירות טובה, וכמובן שיש ליצור עבורם סביבה נעימה, על מנת שיוכלו להמתין בסבלנות עד שיגיע תורם.

 

  1. תמונות

את התמונות/הפוסטרים שיוצגו במספרה יש לבחור בקפידה, ולדאוג שהם משקפים את הסגנון של קהל הלקוחות שלך. לדוגמה, אם יש לך מספרה בסגנון שיער טבעי, רצוי להימנע מהדבקת מודעות של נשים עם תוספות שיער או החלקות שיער. לחלופין, ניתן להציג צילומי אמנות ייחודיים וכמעט תמיד עדיף צילום אחד גדול מאשר כמה קטנים.

  1. השילוט החיצוני

תן דעתך לעיצוב השילוט החיצוני. מלבד היצמדות להנחיותיו של "בעל הבית" שלך לגבי גודל ומיקום, יש לוודא שעל השילוט שלך יוטבע הלוגו של המספרה ושהוא עמיד וקל לתחזוקה. ניתן לעצב את השילוט בהתאמה אישית,ותמיד מומלץ לבדוק את המסר והאקטואליות של הלוגו עם מעצב גרפי – וככל שיש צורך – לחדש ולעדכן אותו.

 

  1. מקום לאביזרי ניקוי

מומלץ ליצור מקום מיוחד לאביזרי הניקוי במספרה – המגב והמטאטא. כאשר אין לאביזרים אלה מקום ייעודי – נפגם המראה הכללי של המספרה.

 

10.קיר עמדת חפיפה

את הקיר הצמוד לעמדת החפיפה רצוי מאוד לצבוע בצבע שמן שניתן להסיר ממנו לכלוך של צבעי שיער.